Hattifnatt

Jag har nu flyttat till Koenji! Jag är jättenöjd! Lägenheten är på 4e våningen, ball utsikt från altanen utanför, lägenheten är större, det är mycket mer ljus som släpps in, och jag har mottagning på mobilen, yes!!
Har inte hunnit gå runt så mkt, men det lilla jag såg blev jag väldigt glad över! Jättefina 2nd handaffärer, mysiga caféer och restauranger... VAD I HELVETTE, jag gick just förbi "Hattifnatt" kafet!
Muuuumin!!
Ligger 20meter från min dörr. iiiiiiiiiiiiiiiiiih
och så såg jag en spelarkad, karaokebyggnad osv osv. Och en riktigt stor matbutik bredvid station, som verkar ha precis allt.. det är bra, har bara haft små conbini's hittills..
Men det blir nog till att köpa belysning fort som fan..japanerna älskar sjukhus-taklampeljusen verkligen..
Jag skrev mitt examensprov i fredags, och det gick väl, mja. Sådär. Jag tror jag kommer klara mig iaf. Så nu har jag vårlov! Nästan. Vi ska spela bowling med skolan imorgon, det ska bli riktigt kul, och på onsdag så får vi våra betyg och omdömen. Sen är det bara Sakura-blomning för hela slanten, ser verkligen fram emot det.
Väntar just nu på att Thomas ska ringa, han ska vara i japan i 3 månader fr om idag, och han behövde sova här första natten..ah spelkväll hela natten grymt. Lika bra att utnyttja att han är trött och vinna över honom i Mariokart.
For relaxing times, its..
här är Hayato, en "penpal" som vi skrivit med och som vi träffade, en trevlig prick!
Shinjuku
På gayklubb i Shinjuku med Adam, Sandra och Michelle.. it was fabulous!
Om man inte vet vad klockan är, turn your head to the west!
Sandra
Hittade en sällsynt artbook av Kazuo Oga, med sjukt fina prints av hans verk.
På koreansk izakaya med folk från skolan! Love it!
Det här är nog min favoritbild sen jag kom hit.
Elak hare som har dödat en fågel.
Jag har på sistone blivit lite besatt i spansk mat.. så jag och Jacobo har utforskat japans alternativ i den frågan.. här ett kort från en tapas-bar i Shibuya.
Fika med Kristofer i Roppongi
Roppongi
Shinjuku
Jag , Johannes, Sandra och Michelle gick på livehouse i Shibuya. Sandra kände en av de som skulle spela, så vi fick således komma in på gästlista! Annars hade det kostat 280kr :O Det var 3-4 band som spelade, och det var riktigt bra faktiskt.. blandat med indierock/punk.
Här är "The abnormals" som var de som Sandra kände. Pratade med sångaren på efterfesten sen, riktigt trevlig prick.
Dom här två tjejerna var riktigt häftiga.
Den här killen var så inne i sitt PSP-spel att han inte hörde oss alls efter 3-4 gånger frågandes om vi fick låna stolen...
Jag klippte mig igen! Hos en ny hårfrisör i Omotesando, stället hette "Dude". Jag blev mycket nöjd!! Kan rekommendera stället.. ägaren pratar engelska så det är inga problem med kommunikationen.
Och det var så jävla varmt den här dagen! 20 grader och sol! Helt fantastiskt, så jag drog till Yoyogi-parken efter att jag klippt mig. Hängde där hela dagen nästan, så himla skönt var det!
Mötte upp med Amelie och hennes klasskompisar där, och vi skulle plugga, men..det blev inte så mycket av det.
Sandra var även där med ett annat gäng men gick förbi och hejjade
Den här bilden blev verkligen sommrig och fin tycker jag
Amelieee
Det var någon som hade en photoshoot i parken. Happ tänkte jag och tog en bild.
På söndagen så mötte jag upp med koreanerna i klassen och jacobo, för att spela lite Wii. Köra lite bowling för att öva inför tisdagens riktiga bowling :D Minji passade även på att förstöra min dörr.
och så gick vi på thairestaurang där det hände konstiga grejjer..
Vy från altanen från min nya lägenhet, åh jag hoppas jag kan bo kvar här länge. Det är ganska dyrt men.. om jag extrajobbar lite så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0