its hard to get the wind knocked out of you when you're out of breath

Hejhopp, nu var det längesen jag bloggade.. jag har haft så otroligt mycket plugg, så jag har helt enkelt inte haft tid. Eftersom jag inte hann plugga hiragana och katakana innan jag anlände, så hade jag väldigt mycket att ta igen..
Jag har i stort sett pluggat varenda ledig timme..

Nu är det helg, och jag är sjuk och sitter hemma och är miserabel, så nu har jag tid o blogga..! 3-4st i min klass är sjuka, så det var ju inte så illa tippat att jag också skulle bli sjuk.... fyfan vad det suger iaf. :( Verkar som jag åkte på någon sorts maginfluensa eller nåt.. usch.
Så idag har jag bara sovit.. skulle ha gått på karaoke med klassen, och gått ut på klubb på kvällen meeeeeen det blire inget av med. Har bara sovit konstant hela dagen.
Jag trivs ändå som fan här i Tokyo, och japanskan blir ju bättre och bättre för varje dag..fortfarande dock omöjligt o höra vad matbiträden och liknande säger, fan vad snabbt de pratar. Fast nu när jag varit sjuk har jag saknat nära och kära väldigt mycket :( Buhu.
Nästa helg flyttar jag till min egen lägenhet inte så långt bort härifrån, och det ska bli så sjukt skönt. Jag hoppas jag kommer klara av ekonomin för den...!
Anyways, det som är kul med bloggar, här kommer bilderna:
Var hemma hos en av Sandra's kompisar.. Jeeeevlar vad smått han bodde.. men det var en ganska häftig lägenhet..
Hittade en fisk i köket.
En gigantisk fransman till surfare som går i min parallell-klass.. han är bara 18 år men ser ut som typ 28.
Vi var hemma hos Johannes för att fira Sanna's 25års dag, det var supermysigt.
Johannes bjöd på Curry dagen till ära, som smakade väldigt mycket Thai! Supergott var det.
Träffade Adam som också anlänt till Tokyo nu för att studera. Här på ett motorcykel-spel i en gigantisk arkad-hall i Takadanobaba.
What kind of animal is this?!
Lite glada människor från min klass. Men gladast är nog koreanen längst bak.
Vi hade avslutningsmiddag för Said som skulle åka hem till Sverige en stund, gick på billig-Izakayan igen och jävlar vad mycket folk vi var, trodde inte man kunde få plats med så många, men men finns det hjärterum..Här med Sandra och Tomoko. Tomoko hade förövrigt världens sötaste dockskor på sig!! So cute.
Sen gick vi till klubb Echo, där de spelade svenska indie-hits. Det var lustigt att få höra Florence Valentine på en nattklubb i Tokyo. Sen verkade det som att Dexter hade varit inne på deras toalett..
Mötte upp Kristofer en helg för att äta lite middag och gå på arkad-hall.. Han blev headhuntad av en modefotograf i Shibuya, som ville att han skulle komma på audition! Sugoi. Men det hade tydligen hänt honom typ 4ggr redan! Oh Laios, you such a model.
Till kort från klassen.. Rosso han till vänster är spansk, och hon till höger, Minji är korean.. och båda har fuskpluggat uta helvette innan de började här, så de kan allt redan. As.
Jag kunde inte hålla mig en kväll, nöden har ingen lag.
Ett fint träd i Chiba.
Träffade Naoko, och åt middag på en helt fantastiskt mysig fransk restaurang som var hennes egna hemliga smultron-ställe.. Det var väldigt undangömt. Där man även hade utsikt över till Tokyo Tower.
Sandra har jobbat för den nationella tv-kanalen NHK nu i några veckor, och nu hade hon äntligen fått DVD-skivorna med det inspelade materialet, som vi träffades hos Thomas för att se. Hade inte varit hemma i Thomas nya lägenhet innan och den var jättefin! Såg ut som ett fint litet svenskt hem.. och jättefin utsikt. Kayo's syster var operasångerska förövrigt och demonstrerade sina skills.. imponerande!!
Sandra var grymt skeptisk till att visa materialet, men hon var jätteduktig!
Mitt vanliga pluggbränsle. Som jag dock misstänker att jag blev magsjuk av, jag mår typ illa av att bara kolla på den här bilden.
Nej fyfan.. vad jag har ont i magen . ÅÅHH vad det suger att vara sjuk. HATA HATA HATA... :(:(:(:(:(888867rhgfggfd Nu ska jag gå o dö eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0