trying to breath underwater

Ja ibland känns det så.
Anyways, nu har jag haft vårlov i 2 och en halv vecka, det var jäkligt skönt, fick tid att göra en massa saker, fast egentligen har jag väl mest spenderat pengar på inredningsartiklar till lägenheten... och gått på alldeles för dyra restauranger. Men jag har också jobbat en hel del frilans, och så förstås njutit av körsbärsblomningen som har varit väldigt vacker. Tomas och Joar från Sverige har även de äntrat Tokyo's mark, så det har blivit en del umgänge med dem. Som en del vet, så var det jag, tomas, joar och kristofer som var här för första gången för 5 år sen.. så det är lite reunion nu.
Trivs som fisken i vattnet i nya lägenheten och har sakta men säkert börjat kunna utöva mitt matlagningsintresse(vilket är ett bra tecken på att jag börjar stadga mig i lägenheten).Har t om plockat fram gitarren och börjat plinka igen! Idag började B-klassen i skolan, och jag tycker det är kul att få börja plugga japanska igen, det är ju faktiskt därför jag är här, jag vill lära mig! Jag suktar efter en PS3:a dagarna ända, men jag måste vänta tills jag får lite mer pengar innan jag kan införskaffa en...
En mindre rolig nyhet är att jag har fått en vagel i ögat.. googla på det så ser ni... what the fan alltså... jäkligt störigt.
Nu har det gått en sån lång tid sen jag uppdaterade, så nu kommer det bli bajsamycket bilder igeeeeen..från 3 olika kameror dessutom.. fan vad det tar tid att ladda upp dem, jag dör. Eftersom det är mkt körsbärsblomningsbilder, så blir det lite större bilder den här gången, så man ser hur fint det är.
Men först en liten video.

Untitled from Tony Holmsten on Vimeo.

Som avslutning på terminen så gick hela skolan och spelade bowling. Jacobo var otroligt överraskad över hur stor lokalen var, som ni ser.
Sen gick vi och köttade ... kött på en izakaya.
Thomas åkte hem med mig till Koenji för han skulle ragga spelningar åt sitt band.. vi gick in på ett mysigt cafe som hette baby cafe.. vet inte varför den heter så, men det fanns en massa barnböcker att läsa på stället iaf. Det var fint där! och jävligt god kaffedryck hade dom.. banana chocolate coffee!
På avslutningsdagen var det väldigt långa väntetider på att få våra betyg osv, så vi hade lite lektion i allas hemländers språk.
Tomas J sov över hos mig första natten efter han hade landat.
På hattifnatt-cafet med Sandra. Söta väggar!
Man kunde sitta på en söt övervåning också.
Sen sket vi i det och åkte hem till mig och pimplade vin och choklad :D
och gick ut o shoppade lite. Här är en göttig jävla groda.
Shibuya. Mycket folk som vanligt.
På Izakaya med Kim och hans vänner.
Gick vidare ut på bar-runda. Den här delen av Tokyo är skithäftig, ligger i Shibuya, pyttesmå barer, får plats 4-5 pers max, men ubermysigt där inne.
Vi gick till ett ställe som heter Red-Bar. Det var rött där inne. Och jag fick inte ta kort. Men jag gjorde det ändå. En sjukt full kläddesigner tyckte det var kul att prata med mig i 30 min... jag tyckte int det var lika kul, för jag fattade knappt vad han sa, han bara sluddrade.
Alltid fina solnedgångar från min lägenhet.
'
Här är Tomas J i sin lovehotell-lägenhet i Shibuya... :D
Parkhäng i Yoyogi, innan körsbärsblomningen slog ut.
Jag och Tomas hade en romantisk middag på ett italienskt ställe... och åt väldigt god Tiramisu!
Åkte till Ueno med Hayato för att kolla på körsbärsblomningen.. det är som en stor festival över hela landet.. även gamla gubbar och gummor är med på noterna!
it's a mee.
Sakura.
Det är bara vissa körsbärsträd som ger rosa blommor, också dom som är mest eftersökta..vackert värre!
Farvälfest för Nissa som åkte hem till indonesien.
obligatoriskt arkadspelande i Shibuya.
Cybertown.
Första riktiga "hanami" dagen.. hanami= att sitta under körsbärsträd, dricka alkohol och äta mat. Mycket folk i yoyogi, och varmt väder! Det var supertrevligt.
Är vi i Roskilde eller i Tokyo mr Jansson?
Jonathan en gammal arbetskamrat från Grin var även han på besök i Tokyo!
Vackert.
Sen gick vi och blev inlåste i en restaurang som heter "The Lockup". Som ska efterlikna ett mental-fängelse typ. De slänger in en i en fängelsecell, och så utan förvarning så kan de släcka ner lyset helt, och larmet går, och "mentalsjuka" springer runt och skrämmer folk i cellerna...försöker dra ut dem osv.. riktigt roligt faktiskt.. speciellt när man har lättskrämda människor med sig.
here he comes..
Tvspelskväll hemma hos mig. Tomas och Kristofer hade med sig något lik som vi fick lägga på sängen...
På hattifnatt cafét igen!
men med Johannes och hans kompisar den här gången!
Vi åkte till en jättemysig ort .. som jag redan glömt namnet på, men 10minuter med tåg därifrån jag bor..vandrade runt lite, jag köpte en fin väska.. och så promenerade vi runt i parken och tittade på sakura.
Och så gick vi till Ghibli museet bara för att kolla in byggnaden (har inte köpt biljetter än)
Hello Totoro!
Jag tror Totoro bor i det här trädet...
Började som sagt skolan idag, och jag fick ett nytt klassrum. Går man ut från rummet, så ser det ut såhär utanför. Vilken tur vi har!
Påväg hem från skolan.. man kan aldrig få nog av körsbärsträd!! Otroligt vackert. Speciellt när körsbärsblommorna börjar falla av, och det verkligen snöar! Ska ni åka till Japan nångång, åk vid den här tiden..
That's it!

Kommentarer
Postat av: Alvar

Det är sådär... Mysiga blommor! Har du det bra tonyman? Vi är dina vänner, glöm oss inte.

2010-04-07 @ 00:07:26
URL: http://www.pernroth.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0