frid i mitt sinne, hökar i mitt öga

Tänkte försöka börja med att uppdatera lite oftare, men det lär ju inte hålla så länge...
I fredags lagade jag thaimat med hjälp av Johannes och Sandra, det blev väldigt gott! Inte riktigt riktigt.... true thai, men det var helt OK. Saknade en del ingredienser. Jag gillar verkligen att laga mat..!
Sen gick jag och Johannes på en bar på kvällen..det var mysigt där. På morgonen åkte vi till Kamakura och Zushi två orter som ligger en bit utanför Tokyo, supermysigt ställe. Mycket natur och mycket fina hus!
De ligger vid havet så de har en stor badstrand. Åh vad jag ville bada, men det var lite för kallt...
Vi vandrade uppför berget..
Ehh..det här var tydligen ett hus som någon bodde i. What the fan?
Fin utsikt
Fortsatte uppåt och vi vandra igenom en skog. Jag älskar verkligen att skogsvandra. Börjar bli gammal nu. Promenera och plocka svamp äre som gäller nu.
Vi hade köpt med oss lite mat för att äta, men både Johannes och Sandra + en från klassen har blivit attackerade av hökarna som finns där, så vi var sjukt paranoida när vi åt vår picknickmat... hökarna svävade ovanför oss och bara väntade.. men vi satt under ett träd, så vi kände oss relativt säkra.. men vi flydde ändå in på ett cafe på toppen av berget ändå för en rykande kopp java.
Sedan vart det en timme lång promenad tillbaka till kamakura från zushi. Finfint! Ska nog göra det till en helgvana att åka ut till något naturrikt område och promenera. Jag vet inte, jag känner mig alltid så "at peace" när jag är nära natur. Alla problem borta, bara myggorna att bry sig om, och inte bli uppäten av hökar.
Avslutade kvällen med lite öl vid stranden framför solnedgången, och sen middag på hawaii-burgarstället! Sen var man så trött att man nästan svimmade... Men det blev lite tvspel med joar och thomas på kvällen ändå. Men nu jävlar äre sömn - > zz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0